banner222

TATA Nasıl Bir Markadır?

Tata Motor ya da kısaca Tata, Asya ülkelerinden Hindistan’ın ürettiği bir otomobil markasıdır. Ülkenin en büyük ticari markalarından biri olan Tata, Hint ekonomisinin marka değerlerinden biri konumundadır.

TATA Nasıl Bir Markadır?

Tata Motor ya da kısaca Tata, Asya ülkelerinden Hindistan’ın ürettiği bir otomobil markasıdır. Ülkenin en büyük ticari markalarından biri olan Tata, Hint ekonomisinin marka değerlerinden biri konumundadır.

08 Mayıs 2018 Salı 15:40
TATA Nasıl Bir Markadır?

Tata Motor ya da kısaca Tata, Asya ülkelerinden Hindistan’ın ürettiği bir otomobil markasıdır. Ülkenin en büyük ticari markalarından biri olan Tata, Hint ekonomisinin marka değerlerinden biri konumundadır. Tata, birçok alanda faaliyet gösterir; bu faaliyet alanları arasında demir – çelik, havayolu taşımacılığı, inşaat gibi alanlar bulunur. Bunlar arasında en önemli olanı açık bir şekilde otomotiv endüstrisidir. Günümüzde Tata olarak lanse edilen bu şirket daha önceleri ”TELCO” adında faaliyet gösteren bir firma idi. Bunun açılımı; ”Tata Engineering and Locomotive Company” şeklindeydi. Sonrasında firma isminde kısaltmaya gitti ve sadece Tata ismini kullanmaya başladı. Ülkenin çok uluslu şirketlerinden biri olan Tata, şirket merkezini, Hindistan’ın başkenti Mumbai’de bulundurur. Bu anlamda merkez, ülke merkezinde yer alır desek abartmış olmayız. Tata, otomotiv sektörü açısında son derece büyük bir marka olma yolunda hareket eder. Binek ve ticari araç üretimi yapan şirket, ayrıca kamyon, otobüs, spor araç, inşaat ekipmanları ve de askeri araç üretimi de gerçekleştirir. Bu anlamda otomotiv sektörü için son derece önemli olan birçok türü üreten şirket, Hindistan’ın parlayan yıldızı konumundadır.

Resmi olarak II. Dünya Savaşı sonrasında kurulmuş olan Tata, bu tarihle beraber otomotiv endüstrisi üzerinde ciddi çalışmalar yürütmüştür. 70 yılı aşkın bir üretim tecrübesi bulunan şirket, günümüz itibariyle halen ayakta kalmayı başarmış olmasıyla da dikkatleri üzerine çeker. Çünkü Hindistan dünyanın en fakir ülkeleri arasında yer alır. Bu fakirlik kişi başına düşen milli gelir hesaba alındığında söz konusudur. Ülke ekonomisi birçok ekonomiden büyük olsa da küresel anlamda ülkedeki kişi başına düşen milli gelir son derece düşük seviyede kalmıştır. Buna rağmen ülke içinde insanlar kendilerine son derece mutlu ve de güvende hissederler. Tata, böyle bir ülkenin en büyük lokomotiflerinden biri haline gelmiş bulunmaktadır. Ülke Hindistan iç pazarını domine etmesinin haricinde dış pazara da yayılmış ve de son derece etkili bir politika sayesinde çok iyi satış rakamlarına ulaşmıştır. Hindistan’ın hızla artan nüfusu nazara alındığı vakit, ülkenin 40 ila 50 yıl içinde Çin Halk Cumhuriyeti’nden daha kalabalık bir nüfusa sahip olacağı tahmin edilmektedir. Bu da ülke ekonomisine yeni bir yük anlamına gelir. Bu yüzden Tata, ülkenin en büyük ekonomik güçleri arasında sayılır.

Birçok Hintli Tata’nın önümüzdeki yıllarda daha da büyüyerek, dünya pazarında daha fazla bir paya sahip olacağına inanmaktadır. Ancak bu durum hiç de hayal gibi görünmez. Çünkü şirket, birçok yabancı otomotiv devi ile de iyi ilişkiler yürütmekte ve de bunlardan bazılarını satın alarak bünyesine katmaktadır. Örneğin kullandığımız Land Rover, Jaguar gibi araçlar Tata’nın alt ürünü haline gelmiştir. Başka bir ifadeyle bu araçlar artık Tata tarafından üretilmektedir. Tata, dünyanın birçok ülkesinde satış gerçekleştirmektedir. Bu ülkelerden biri de Türkiye’dir. Türkiye Tata’nın hatırı sayılır müşterileri arasında yer alır ve de son derece iyi satış rakamları ile dikkat çeker. Tata, dünya genelinde izlenen yeni akım olan elektrikli araç üretimi işine de girmiş ve bu alanda önemli üretimler gerçekleştirmeyi başarmıştır.

Kaynak ; Bilgiustam

Son Güncelleme: 08.05.2018 15:49
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.