banner222

Alo 181’e en çok ’kentsel dönüşüm’ soruldu

Alo 181 Çağrı Merkezine vatandaşlar, 2016 yılında en çok kentsel dönüşümle ilgili hususlarda soru yöneltti.

Alo 181’e en çok ’kentsel dönüşüm’ soruldu

Alo 181 Çağrı Merkezine vatandaşlar, 2016 yılında en çok kentsel dönüşümle ilgili hususlarda soru yöneltti.

10 Ocak 2017 Salı 15:03
Alo 181’e en çok ’kentsel dönüşüm’ soruldu

Alo 181 Çağrı Merkezine vatandaşlar, 2016 yılında en çok kentsel dönüşümle ilgili hususlarda soru yöneltti.

2016 yılında 336 bin 692 vatandaşın aradığı Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Bilgi ve Hizmet Hattı, kurulduğu dört yıldan bugüne 831 bin 122 vatandaşa yanıt verdi. Geçtiğimiz yıl 32 bin 355 kentsel dönüşüm çağrısını karşılayan Alo 181, Tapu Kadastro bilgi ve online randevu hizmetlerini de gerçekleştirdi. 2014 yılından bu yana hizmete alınan Tapu Kadastro biriminde çağrı operatörleri en çok online randevu işlemi ve bilgi taleplerini karşıladı. Çağrı Merkezi bunun yanı sıra Çevre Yönetimi, Çevresel Etki Değerlendirme (ÇED), Mesleki Hizmetler, Yapı Denetimi, Yapı İşleri konularında da vatandaşın sorularını yanıtladı.

Hava, su, toprak ve deniz kirliliği, gürültü, atık gibi çevresel kirlilik şikayetlerini de kayıt alarak sonucunu vatandaşa aktaran iletişim hattına, geçen yıl en çok gürültü şikayetinin geldiği bildirildi. Vatandaşlar hizmet sayesinde bulundukları illerde müdürlüklere gitmeden bir telefonla en kısa ve seri şekilde hizmet alabiliyor.

GÜRÜLTÜ ŞİKAYETİNDE İSTANBUL BAŞI ÇEKTİ

Gerek çevre kirliliği ve gerekse diğer konularda yapılan denetimlerde yasalara aykırılık tespit edilen işletmelere cezai yaptırımlar uygulandı. Alo 181 hattı 2016 yılında en fazla İstanbul, Ankara, İzmir, Adana, Antalya ve Kocaeli illerinden aranırken vatandaşların aldıkları hizmetten ötürü memnuniyeti yüzde 88,57 olarak ölçüldü.

Konuya ilişkin değerlendirmelerde bulunan Çevre ve Şehircilik Bakanı Mehmet Özhaseki, "Alo 181 hattımız bakanlığımızın uygulama alanına ilişkin tüm konularda bilgi veriyor, çevresel şikayetleri ilgili kuruluşlara iletiyor ve 24 saat kesintisiz hizmet sunuyor" dedi.

"Bilgi, şikayet ve ihbar çağrılarının genel dağılımı içinde vatandaşlar yüzde 68,74 oranla en çok bilgi edinmek için Alo 181’i aradı" diyen Bakan Özhaseki, "Alo 181 Çağrı Merkezine vatandaşlar 2016 yılında en çok Kentsel Dönüşümle ilgili hususlarda soru yöneltti. Kira yardımları da bu soruların büyük çoğunluğunu teşkil etti" ifadeleri kaydedildi.

Son Güncelleme: 10.01.2017 16:29
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.