İçki ve sigarada bandrole yüzde 40 ÖTV'ye yüzde 28 zam

İçki ve sigaraya yeni yılda gelecek ÜFE zammına bir de ‘bandrol’ zammı eklendi. Bandrole en az yüzde 40, ÖTV’ye yüzde 28 zam göründü

İçki ve sigarada bandrole yüzde 40 ÖTV'ye yüzde 28 zam

İçki ve sigaraya yeni yılda gelecek ÜFE zammına bir de ‘bandrol’ zammı eklendi. Bandrole en az yüzde 40, ÖTV’ye yüzde 28 zam göründü

27 Aralık 2021 Pazartesi 10:19
İçki ve sigarada bandrole yüzde 40 ÖTV'ye yüzde 28 zam
banner238

Yerli ve milli sloganıyla önce Berat Albayrak’ın arkadaşı Halil İbrahim Danışmaz’a, ardından da şehir hastanelerini işleten CCN Grup’a devredilen içki ve sigara bandrollerine yıl başında yeni bir zam daha geleceği bildirildi. Yıl başında hem alkollü içecekler hem de sigaranın Özel Tüketim Vergisine (ÖTV) Yurt İçi Üretici Fiyat Endeksi (Yİ-ÜFE) oranında ayrıca artış yapılacağı için tiryakiye çifte zam yağacak. Bandrol üretim yetkisi 2020 yılının sonlarında ihale bile düzenlenmeden Danışmaz’ın şirketi DNS’ye devredildikten hemen sonra bandrol fiyatlarına yüzde 100 ila yüzde 400 oranlarında zam yapılmış, bu sayede firmaya büyük miktarda kaynak aktarılmıştı. Bundan hemen 3 ay sonra 2021 yılı başında bandrole yüzde 25 zam daha yapıldı. Darphane ve Damga Matbaasının 2022 yılı başından itibaren ise bandrol fiyatlarına bu sefer yüzde 40 ile yüzde 50 oranında zam yapmak için hazırlık yürüttüğü öğrenildi.

18 TL'LİK SİGARAYA 1.5 TL ZAM
İçki ve sigaranın maktu ÖTV tutarları her 6 ayda bir Yİ-ÜFE oranında artırılıyor. İktidar geçen temmuz ayında oluşan yüzde 22.04’lük zammı enflasyonla mücadele gerekçesiyle uygulamamıştı. Temmuz’dan bu yana 5 ayda Yİ-ÜFE yüzde 23.77 oldu. 6 aylık Yİ-ÜFE’nin yüzde 28 olması ve zammın yansıtılması durumunda birçok sigarada maktu ÖTV tutarı nispi ÖTV’yi geçecek ve örneğin 18 liralık sigaralara 1.5 liralık ÖTV zammı yapılması zorunlu hale gelecek.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.