banner260

Bakkal amcayı sevindirecek AVM düzenlemesi: En az 200 metre mesafe şartı geliyor

Ticaret Bakanlığı, organize perakendeciliğin geleneksel perakendeciliğin aleyhine yarattığı olumsuzluğun giderilmesi için yönetmelik hazırlığında. Taslağa göre, belli nüfusa sahip yerleşim yerlerinde, belli sayıda AVM açılabilecek. Zincir marketlerle bakkal, büfe ve market gibi işletmelerin arasında ise en az 200 metre mesafe aranacak.

Bakkal amcayı sevindirecek AVM düzenlemesi: En az 200 metre mesafe şartı geliyor

Ticaret Bakanlığı, organize perakendeciliğin geleneksel perakendeciliğin aleyhine yarattığı olumsuzluğun giderilmesi için yönetmelik hazırlığında. Taslağa göre, belli nüfusa sahip yerleşim yerlerinde, belli sayıda AVM açılabilecek. Zincir marketlerle bakkal, büfe ve market gibi işletmelerin arasında ise en az 200 metre mesafe aranacak.

10 Şubat 2021 Çarşamba 16:39
Bakkal amcayı sevindirecek AVM düzenlemesi: En az 200 metre mesafe şartı geliyor
banner238

AVM'ler ile zincir marketlerin açılış ve faaliyete geçişinde gözetilmek üzere, nüfus ve mesafe kriterleri belirlendiği ifade edilen Ticaret Bakanlığı taslağında, belli nüfusa sahip yerleşim yerlerinde belli sayıda alışveriş merkezi ve zincir mağaza açılması ve bu işletmeler arasında da belli mesafelerin bulunması şartı getirildiği kaydedildi. Taslak düzenleme ile AVM ve zincir marketlerin açılmasına şu şartlar getiriliyor:

 
KAPIDAN KAPIYA 5 KM ŞARTI
Can ve mal güvenliği riski oluşturmamak, çevreye, altyapıya ve trafiğe aşırı yük getirmemek koşuluyla, nüfusu 300 binden fazla olan illerin 100 binden fazla nüfusa sahip ilçelerinde ve her 100 kişi başına en fazla 20 metrekare brüt kiralanabilir alan düşecek şekilde alışveriş merkezi açılabilecek.
AVM'lerin başka bir AVM ile arasında kapıdan kapıya en az 5 bin metre mesafe olması istenecek.
Zincir marketler yalnızca nüfusu 2 binden fazla olan belediye sınırları içinde açılabilecek. Nüfusu 2-5 bin olan belediye sınırları içinde, farklı kişi veya şirketlere ait olmak kaydıyla en fazla iki zincir market olabilecek. 5 bin kişiden sonraki her 5 bin kişi başına, en fazla bir zincir market açılışına izin verilecek.

KÖYDEN MAHALLE OLANLARDA ZİNCİR AÇILAMAYACAK

  • Valilikçe belirlenen turizm alanlarının dışında, köy statüsündeyken mahalle olarak ilçe belediyesine katılan yerleşim yerlerinde zincir market açılamayacak.
  • Nüfusla ilgili kriterlerde, Türkiye İstatistik Kurumu'nca (TÜİK) açıklanan en son nüfus verileri ile AVM'ler için il ve ilçe, zincir marketler için ise il ve belediye nüfuslarına göre yapılan hesaplamalar esas alınacak.
  • Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarih itibarıyla işyeri açma ve çalışma ruhsatı bulunan zincir marketler ile yapı ruhsatı bulunan AVM'ler hakkında, yönetmelik hükümleri uygulanmayacak.
     

HER 20 METREKAREYE 1 ARABALIK OTOPARK

  • Toplam brüt işyeri alanının her 20 metrekaresi başına en az 1 otomobil için ücretsiz park yeri bulundurulacak.
  • Yönetmeliğin yayımlanmasının ardından, işyeri açma ve çalışma ruhsatı verilip, daha sonra gereken kriterleri karşılamadığı tespit edilen zincir marketlerin ruhsatları, bakanlığın talebi üzerine iptal edilecek, işyerleri kapatılacak.
  • Zincir marketin devri veya başka bir adrese nakli durumunda, sayılan kriterlerin karşılanması istenecek.
  • BİR SOKAKTA AYNI MARKANIN TEK ZİNCİR MARKETİ OLACAK
  • Bakkal, büfe ve market gibi işletmelerle arasında kapıdan kapıya en az 200 metre mesafe bulunacak.
  • Sokaklarda açılacak zincir marketlerin toplam brüt işyeri alanı 200 metrekareyi geçemeyecek.
  • Aynı sokakta aynı kişi veya şirkete ait birden fazla zincir market açılamayacak.
  • Aynı bulvar ya da caddede ise aynı kişi veya şirket adına zincir market açılmasında ise en az 2 kilometre mesafe şartı aranacak.
  • Zincir marketler can ve mal güvenliği riski oluşturmayacak, çevreye, altyapıya ve trafiğe aşırı yük getirmeyecek.
     
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.