CİMER'de yeni uygulama

İletişim Başkanlığı, vatandaşın yeni politika önerileri sunabilmesi ve hali hazırda yürütülen politikalar hakkında katkılarının alınabilmesi amacıyla Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER) üzerinde 'Yönetime Katıl' uygulaması başlatıldığını duyurdu.

 CİMER'de yeni uygulama

İletişim Başkanlığı, vatandaşın yeni politika önerileri sunabilmesi ve hali hazırda yürütülen politikalar hakkında katkılarının alınabilmesi amacıyla Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER) üzerinde 'Yönetime Katıl' uygulaması başlatıldığını duyurdu.

12 Kasım 2021 Cuma 11:36
 CİMER'de yeni uygulama
banner238

İletişim Başkanlığı, vatandaşın yeni politika önerileri sunabilmesi ve hali hazırda yürütülen politikalar hakkında katkılarının alınabilmesi amacıyla Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER) üzerinde 'Yönetime Katıl' uygulaması başlatıldığını duyurdu.
İletişim Başkanlığı'ndan yapılan yazılı açıklamaya göre, ''Yönetime Katıl'' uygulaması ile vatandaşlar, CİMER üzerinden gündemdeki icraat ve politikalara yönelik duyurulan başlıklar hakkında görüş ve önerilerini iletebilecek. Uygulamaya 'www.cimer.gov.tr' adresinden ulaşılabilecek ve vatandaşın görüşüne sunulacak başlıklar ülke gündemine göre değişiklik göstererek, güncel tutulacak.

GEÇEN SENE CİMER'E 6 MİLYON BAŞVURU YAPILDI
İletişim Başkanı Fahrettin Altun, yeni uygulamaya ilişkin yaptığı açıklamada, vatandaşın önemli anayasal haklarından olan bilgi edinme ve dilekçe haklarının kullanımını kolaylaştırmak ve demokratik katılım yolu ile idare üzerinde kamuoyu denetimini sağlamak amacıyla oluşturulan CİMER'in dünya genelinde öncü elektronik başvuru alma sistemleri arasında olduğunu belirtti. CİMER'i millet ve devlet arasındaki iletişim köprüsü olarak gördükleri kaydeden Altun, Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi ile birlikte CİMER'in değerinin ve kamuoyu nezdindeki beklenti düzeyinin daha da arttığını kaydetti. Vatandaşlar tarafından 2020 yılında CİMER'e yaklaşık 6 milyon başvuru yapıldığına da dikkat çeken Altun, bu dönemde yapılan başvuruların içeriklerinin en önemli bölümünü  Türkiye'yi ve tüm dünyayı etkisi altına alan pandeminin oluşturduğunu bildirdi.

''ÖZELLİKLE GENÇLERİMİZDEN KATKI BEKLİYORUZ''
CİMER’in yalnızca 'şikayet' veya 'talep' merci olarak görülmemesi ve daha etkin hale getirilmesi için yeni uygulamalar eklediklerini vurgulayan Altun, şöyle konuştu: "Katılımcı demokrasi anlayışıyla CİMER üzerinden hayata geçirdiğimiz 'Yönetime Katıl' uygulamamızla tüm vatandaşlarımızdan ve özellikle de gençlerimizden katkı bekliyoruz. Bunun yanı sıra görüş ve önerisini almak istediğimiz konularda vatandaşlarımızı yönlendirmek adına sistemimize 'Yeşil Kalkınma Devrimi' ve ' Sosyal Medya Kullanımı' olmak üzere iki yeni alt başlık daha ekledik. Diğer taraftan CİMER'in vatandaşlarımızın almış oldukları hizmetler sonrası kamu kurumlarına ve kamu personeline teşekkür edebildiği bir platform olması amacıyla da geçen yıl ekim ayında 'Teşekkür' bölümü ekledik. Bu başvuruları teşekkür edilenlerle paylaşarak hem iş motivasyonunun artırılmasına hem de kendilerinin ödüllendirilmesi yoluyla kamu hizmeti verimliliğinin artmasına katkıda bulunuyoruz. Son dönemde yaptığımız bu iyileştirmeler sayesinde CİMER aracılığıyla yaptığımız anketlerdeki memnuniyet oranımız yüzde 20 oranında artış gösterdi.''

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.