Gün boyu karşılaştığımız ekranlara yansıyan toplum sağlığını hiçe sayan işletmelerle ilgili olarak bizlerde duyarlı vatandaşlar olarak amacına uygun şekilde yetkililere sağlıklı olarak destek vermemiz gerekiyor.

Gıda sektöründe yaşanan sıkıntıları en aza indirmek için Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, online canlı destek merkezi telefonundan tüm vatandaşlarımızın rahatça ulaşabilip şikayetlerini yaparak canlı olarak destek alabiliyor olmaları sağlığımızla oynayanların korkulu rüyası haline geldi.

Gıdaya ilişkin her türlü şikâyet veya talebi Türkiye'nin her yerinden 174'ü çevirerek bildirilmesi amaçlı çağrı merkezine aldığımız gıdalarla ilgili olarak karşılaştığımız tüm sorunları bildirme şansına sahibiz.

Sağlıksız gıda satıcılarını, uygunsuz yemek üreticilerini, üretim izni olmayan ürünleri, hijyeni önemsemeyen ne olduğu belirsiz gıdaları ayaküstü ucuza satanları, gıda mevzuatına uymayan gıdacıları direk olarak ihbar hattına şikâyet edebilirsiniz.

Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı yetkilileri hizmette olan canlı destek ihbar hattına piyasada insan sağlığı ile oynayan, insan sağlığına önem vermeyen, gözlerini para bürümüş işletmeleri, sağlıksız ürünleri satan kuruluşların ihbar etmeniz halinde, şikâyetleriniz ilgili birimlere gönderilerek yetkililer tarafından denetimler yapılmaktadır.

Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığına ait olan bu ihbar hattını gerçek anlamda, elimizi vicdanımıza koyarak hareket etmemiz durumunda insan sağlığını hiçe sayarak insan sağlığını tehdit eden işletmeler, restaurantlar, lokantalar, büfeler, ayaküstü aperatifçiler, gıda üreticileri içersinde insan sağlığını hiçe sayanlar nasibini alacaklardır. Yeter ki, her vatandaşın rahat şekilde ulaşacağı bu hattı gerçek anlamda amacına uygun olarak kullansın.

Bu şikâyet hattına yaptığınız şikâyetleri www.alo174.gov.tr adresinden takip edebilme şansına sahibiz. Devletin sadece bu ihbar hattını değil tüm ihbar hatlarını sadece amaca uygun kullanalım. Amaca uygun kullanmayarak gerçek anlamda destek veren duyarlı vatandaşlarında hakkına tecavüz etmeyelim. Bizler duyarlı olmadığımız takdirde bu piyasaya daha çok sahtekârlar, vicdansızlar ve kansızlar meydana çıkacaktır. Sağlığımıza değer veriyorsak bu numarayı lütfen kayıt ederek yaşadığımız, şahit olduğumuz gıda sahtekârlarını gönül rahatlığı ile ihbar edelim. İhbar etmek her vatandaşın görevidir. Engelli vatandaşlarımız içinde görüntülü görüşme hizmetinden de sadece işitme engelli vatandaşlarımız rahatça şikâyette bulunarak faydalanabiliyorlar. 14 Şubat 2009' da faaliyete geçen ve hizmet veren bu numarayı günümüzde hala bilmeyenlerin olması üzücü olsa da lütfen sevdiklerinizle paylaşın.

“Güvenilir gıda, sağlıklı yaşam için el ele”

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.