Bir kurum veya kuruluşu dışarıdan gözlemlediğinizde başındaki yetkilinin yöneticilik vasfının nasıl olduğuna, kurumsallık adına, disiplin adına azda olsa bir fikir yürütürüz. Bir kapıdan içeri girerken varsa ilk etapta güvenlik noktası, ardından danışma veya özel kalem en önemlisi de telefona bakan kişinin telefonu ilk açtığı andan, son noktayı koyana kadar ki; konuşma tarzı, konusuna vakıf olması kurumsal hizmet anlayışı noktasında her zaman dikkatimi çekmiştir.

Santral” demek teknik anlamda birden fazla telefon numaralarını aynı merkez üzerinden, farklı dâhili numaralar altında dağılımını sağlamaktır. Teknik anlamda kullandığınız santral en son modelde olsa, teknik açıdan birçok özelliklere sahip olsa bile bence en önemlisi telefona gün boyu bakarak sizi veya kurumunuzu temsil eden kişidir.

Santral görevlisi bay olsun, bayan olsun işi noktasında asil görevlerinden birisi telefona bakarken nezaketli şekilde neresi olduğunu belirterek hitap kurallarına uygun olarak cevap vermesidir. Kurum veya kuruluşları aradığınızda ilk telefona bakan santral görevlisi temsil ettiği kurum veya kuruluşa yakışır şekilde telefona cevap vermesi, arayan vatandaşa yardımcı olması, gerekli notları alarak yetkililere iletmesi, işinin kurallarını bilmesi gerekir. Dışarıdan arayan vatandaş karşısın da kendisiyle ilgilenecek, yeri geldiğinde sabırla dinlemeyi bilecek, nazik ve kibar bir ses tonu işitmek ister. Kurum yöneticisi olarak siz bir yeri aradığınızda nasıl bir ses tonuyla cevap verilmesini, tarafınıza nasıl hitap edilmesini istiyorsanız vatandaşta aynısını isteme hakkına sahiptir.

Kurum ve kuruluşların telefonlarına bakan ister bay, ister bayan olsun, bunun adı ister sekreter, isterseniz de santralci veya müşteri temsilcisi olsun önemli olan işini severek yapıyor, iletişimden anlıyor, en önemlisi de çalıştığı yerde çalışanları tanıyarak onların dâhili numarasını biliyor olmasıdır. Vatandaş aradığında yanındakilere dâhili numara neydi diye sormaması gerekir. İnanın bazen bu durumlarla karşılaşıyorum ve gülüyorum. Kimse beceriksizliğinden, bilgisizliğinden, lakayitsizliğinden kaynaklı olarak çalıştığı kurum veya kuruluşa laf getirmeye hakkı yoktur. Her kurumun kendine göre bir ağırlığı vardır. Bu ağırlığı ve saygınlığı kişi veya kişilerin bozmaya kesinlikle hakkı yoktur.

Değerli yetkililer lütfen gizli bir numaradan başında bulunduğunuz kurum veya kuruluşu dışarıdan bir vatandaş olarak arayın ve bakın ne şekilde bir cevap alacaksınız..! Kendi santralinizden aldığınız cevap size hitap edilmesini istediğiniz bir cevapsa ne mutlu size, şayet olumsuz bir durumla karşılaştıysanız da siz disiplinli olabilirsiniz ancak disiplini ve kuralları çalışanlarınıza hala aşılayamamışsınız demektir... Benden demesi Lütfen deneyin

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.