D Vitamin Fazla Olursa Vücuda Sakıncası Olur mu?

Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uzmanı Dr. Pınar Müge Sarıkaya, özellikle kemik ve kas sağlığı üzerinde etkisi büyük olan D vitamin için ‘çoğuda zarar’ uyarısında bulundu. 

D Vitamin Fazla Olursa Vücuda Sakıncası Olur mu?

Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uzmanı Dr. Pınar Müge Sarıkaya, özellikle kemik ve kas sağlığı üzerinde etkisi büyük olan D vitamin için ‘çoğuda zarar’ uyarısında bulundu. 

22 Eylül 2017 Cuma 13:30
D Vitamin Fazla Olursa Vücuda Sakıncası Olur mu?

Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uzmanı Dr. Pınar Müge Sarıkaya, özellikle kemik ve kas sağlığı üzerinde etkisi büyük olan D vitamin için ‘çoğuda zarar’ uyarısında bulundu. 

Sarıkaya, çok alınan D vitaminin zehirlenmeye sebep olabildiğini söyledi.

Uzm. Dr. Pınar Müge Sarıkaya, son zamanlarda doktor gözetiminde olmaksızın D vitamin tüketimin çoğaldığını söyleyerek, D vitamini eksikliği tedavisi, mutlaka uzman doktor kontrolünde yapılmalıdır. 

Çünkü A, E, K vitaminlerinde olduğu gibi D vitamini de yağda eriyen bir vitamin olduğundan, çok miktarda alınması vücutta toksik (zehirleyici) etki dediğimiz duruma yol açabilir. 

D vitamini zehirlenmesinin belirtileri arasında halsizlik, yorgunluk, iştahsızlık, kulakta çınlama, baş dönmesi, kalpte ritim bozukluğu, sık idrara çıkma sayılabilir.

15-20 Dakika Işık Yetiyor

 D vitamini eksikliğiyle ilgili bilgi veren Uzm. Dr. Pınar Müge Sarıkaya şöyle konuşma yaptı:

Kollar, bacaklar ve yüzün 15-20 dakika gün ışığına maruz kalmasıyla, günlük D vitamini ihtiyacı karşılanabilmektedir. Fakat yine de D vitamini eksikliği çok görülen bir durumdur. 

Bunun sebebi hem güneş ışığına yeterince maruz kalmamak, hem de D vitamini olan gıdaların sayısının azlığı ve bunlarda vücudun ihtiyacı olan D vitamininin az bulunmasıdır. 

Dünya genelinde yaşlı bayanların yaklaşık yüzde 45’inde, yetişkin nüfusun ise yaklaşık yüzde 15’inde D vitamini eksikliği görülmektedir.

SÜT BALIK VE YUMURTA SARISI

Dr. Sarıkaya, bazı besinlerde D vitamini doğal olarak olduğunu söyleyerek, “Süt, ayran, kefir, peynir, yoğurt, yağlı deniz balıklarından olan somon, hamsi, sardalya ve ton balığı, yulaf, yumurta sarısında bol miktarda vardır. 

Ayrıca cildimiz güneşin UVB ışınlarını kullanarak D vitamini üretme yeteneğine sahiptir. Güneş ışığından D vitamini sentezlemek için, cam arkasında olmamak şartıyla kısa zamanlı güneşte kalmak yeterli olacaktır.

KORUYUCU ÖZELLİĞİ VAR

Uzm. Dr. Pınar Müge Sarıkaya D vitamin önemiyle ilgili şu bilgileri verdi:

Kalp hastalıkları, hipertansiyon ve bazı kanserlerde koruyucu etkisi bilinmektedir. Son senelerde yapılan araştırmalarda kansere karşı koruyucu olduğuna dair bilgiler mevcuttur. 

Yine son senelerde yapılan çalışmalarda alzheimer, parkinson , multipl skleroz gibi santral sinir sistemi hastalıklarında kanda düşük D vitamin düzeyleri dikkat çekmektedir. 

D vitamini eksikliği erişkinlerde kemik yumuşaması (osteomalazi) çocuklarda ise kemik zayıflaması (raşitizm) hastalıklarına sebep olur.

D vitamini eksikliğinde kas ve kemik ağrıları, kas ve kemik zayıflığı ya da kas spazmları da görülebilir.

(İHA)

Son Güncelleme: 22.09.2017 15:21
Anahtar Kelimeler:
D Vitamin
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.